ACTIVITAT 17

Hemeroteques de diaris, bases de dades de cinema, Flickr.

1.a. Compara el sistema de cerca de les hemeroteques de dos diaris (entenem per hemeroteca tant el buscador del diari com la secció anomenada “hemeroteca” si en té): un dels diaris ha de ser La Vanguardia i l’altre és d’elecció lliure. Segueix la següent fitxa, explicant per a cada diari la situació de cada element d’anàlisi:

Fitxa d’anàlisi

Aspectes a analitzar Diari A.

La Vanguardia

Diari B. Nom del diari: El periodico
Tipus de cerca directa (té cerca simple, avançada?) Avançada avançada
Llenguatge de consulta (quins operadors té?) and, or, not and, or, not
Filtres d’acotació temporal
Filtres d’acotació en col·leccions dins del diari (seccions, suplements…) no
Filtres d’acotació en camps del registre (autor, títol…)
Filtres d’acotació per formats (cerca de vídeos, fotos, gràfics…) no no
Cerca exploratòria o de navegació cronològica (calendaris)

Creiem que la millor hemeroteca és la de la La Vanguardia, perquè les opcions de cerca són molt més completes i et permeten accedir més concretament a la informació que busques segons les teves necessitats de recerca.

1.b. Fes una mateixa cerca (o similar) en els dos diaris sobre un tema que tingui relació amb la temàtica del teu bloc. Indica l’equació de cerca, els filtres, el nombre de resultats obtinguts i selecciona i copia un resultat (títol, link i les primeres línies) obtingut a cada diari.

La Vanguardia: Pasarela Barcelona

Hay cosas que no pasan de moda. La estrecha relación entre Barcelona y el sector textil se remonta a cuando los prados de indianas, las fábricas de hilados o las industrias del ramo del agua eran el motor del crecimiento económico en la ciudad. Esta tradición, tan arraigada en el territorio, se ha mantenido hasta la actualidad, época en que la industria de la moda y las nuevas tendencias –sector que fusiona la tradición textil, la creatividad y el diseño, a la vez que proyecta la marca Barcelona– se considera un factor económico clave.

 

 

http://hemeroteca.lavanguardia.com/preview/2013/01/20/pagina-35/91271234/pdf.html?search=fashion%20and%20moda%20and%20tendencias

El Periodico: Especial Telefonía móvil Noticias del sector

http://archivo.elperiodico.com/ed/20060221/especiales/pag_011.html?search_FechaDesde=26/10/1978&search_FechaHasta=06/05/2015&search_Texto=fashion%20and%20moda%20and%20tendencias

Periódico 11 Nace la primera revista de moda para celulares Ha salido ya al mercado Mobile Fashion TV Magazine (revista de moda en TV para móviles) que Vodafone pone al alcance de la mano de sus clientes. Si la iniciativa funciona, el servicio se extenderá a más de 40 millones de usuarios de la compañía en el resto de Europa.

Per a aquesta activitat, em escollit la Pelicula Pulp fiction:

Les dues pàgines et donaran més o menys la mateixa informació, però no està estructurada exactament igual.
 Una de la primera diferència a simple vista és la forma d’organització entre les dues pàgines. A les dues pots arribar a trobar tota la informació de la pel·lícula, el director, la durada, l’any, la classificació per edat, la sinopsis, el càsting… però cada una esta estructurada de diferent manera.

Sin título Sin títuloo

IMbd:

Una de les primeres coses destacada és la nota mitjana dels usuaris. A sota hi ha informació, la sinopsi, el director, el guió, els actors… Al costat d’això hi ha notícies relacionades. Sota de les notícies relacionades hi ha llistes relacionades amb la pel·lícula, en aquest cas, al ser una pel·lícula tan important per a la historia del cinema en té moltes i de molt variades.

Seguidament trobes vídeos relacionats.
Sota dels vídeos relacionats hi ha recomanacions, és a dir, a partir de la gent a la qui li ha agradat Pulp Fiction fan una recerca de altres pel·lícules que els hagi agradat i te les recomanen. sota hi ha el càsting amb tots els actors i les seves fotos, i amb la opció, a través d’hipervincles, d’accedir a les fitxes d’IMDB dels actors.

Sota d’això hi ha paraules que són clau per a l’argument.
Més avall trobem aspectes tècnics, informacions curioses, preguntes freqüents, etc. (Fet que fa que aquesta plana sigui distingida sobre les altres)

ALLMOVIE és més simple i està tot molt més organitzat, per aquest motiu sembla més fàcil i més còmode d’utilitzar.

Primerament trobes la sinopsis de la pel·lícula escollida, en aquest cas, Pulp Fiction, seguidament trobes diverses característiques de la pel·lícula i per últim, sota d’aquestes trobes pel·lícules relacionades.

Sin títjulo

A la part superior de la plana web es troben 4 pestanyes i a través d’elles podem trobar tota la informació ben organitzada:

Captura de pantalla 2015-05-12 a la(s) 20.23.34

A overview hi ha la sinopsi , característiques tècniques i les pel·lícules relacionades.
A Review hi ha la història del director amb la pel·lícula i la seva intenció quan la va fer.
A cast & crew hi ha informació d’actors i el personatge que interpreten, per una banda i de directors, productors…
A awards són els premis.
Releases són les versions en DVD que ha sortit últimament.

  1. Localitza a Flickr dues fotografies tenint en compte les següents condicions:

a.Una fotografia per publicar al teu blog que tingui alguna relació amb la temàtica del blog. Captura de pantalla de la imatge i posa el link (url)

f

https://www.flickr.com/photos/floridamemory/9314594069/in/photolist-fc6Jit-ahJ8S9-aNVPYF-4idNuj-aVNWBz-r6BoyX-5wj37U-7ANYdr-6tTjQV-aifMbK-eiSjtS-r52Sr2-rGtV2x-agyPC9-r6MbDJ-r6LMDA-r3QqsB-rn4ByW-5weJJn-9Xh8gP-qqnpf2-bxLQe4-9PqaDu-8szgvn-cdRVQo-jYYGAk-beiQgp-cP8mGs-6Rs74u-jYZvHs-afXkkj-88tWux-akrc6d-7LvLy6-baErfP-owagmZ-88tWHr-oupu58-bWuAfg-bWuA8c-cdRVMS-6uMWiR-eiSmJb-owb9SD-owEXXH-oeGsEg-owi4J7-outHwA-oyfKCt-88xbES

  1. Imagina que treballes a una publicació digital comercial. Has de localitzar una imatge (sobre alguna temàtica relacionada amb el blog) para fer-la servir dins d’un vídeo.

Captura de pantalla de la imatge i posa el link (url)

e

https://www.flickr.com/photos/56014926@N08/5388749696/in/photolist-9dbKxw-9qTHtQ-p1ZFdv-p1ZCg8-oYQXPB-f18npH-f7ShLy-eYQHEs-e4eWJ1-dZ1yuQ-9m7g1g-9B57MY-9B556s-pkZbB7-9Kftdt-bmmVhT-9kHeUy-kPRMTX-9KftgZ-c6NAHq-pm11sY-pkZXj3-o5cPqY-9KiiBJ-9qQTya-9qQLFK-9qQLuM-9qTKu9-9qTJrL-9qTCHb-99Bcmu-e4XCFj-e4RZL8-e4XC9Q-9kHcUQ-9kEe4Z-9kUDyJ-ai1xQN-7FYoYT-9g2h1A-rr2hRm-rr3of7-rHARrr-9xLKDo-9xHBjM-9kUEXf-pkZGaC-6kWa7r-9kHdnG-f4Pk3j

PAOLA GARCIA JUDIT ROSA CRISTINA MELERO BELEN ALBERICH

Anuncios

Publicado por

ailovit

Somos cuatro alumnas de primer curso de la universidad de comunicacion y relaciones internacionales Blanquerna. Nuestro blog tratara sobre las ultimas tendencias de moda y toda la actualidad sobre este tema. Judit Rosa, Belen Alberich, Cristina Melero y Paola Garcia

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s